oswietleniem wnetrza zawiaduje modul komfortu. mozna przesledzisc schemat od lampki do modulu albo za pomoca miernika sprawdzic ktory to pin we wtyczkach modulu, zeby ni robic popeliny w stylu "pociagnij druta z lampki do gdzies tam ..."
Dużo osób (większość na OCP?) używa alufelg zamiast stalowych tradycyjnych obręczy.
Ładnie to wyglada.
Ale jest drogie. A jak drogie, to pewnie są na to 'amatorzy'.
Czy zabezpieczacie jakoś specjalnie zamontowane alufelgi?
Śruby z 'zamkiem' wymagające specjalnego klucza/nasadki? Czy to jest skuteczne?
Czy takie śruby zabezpieczające można załozyć tylko jedna na koło, czy np. dwie różne też można?
Mają taką samą wytrzymałość jak normalne śruby, czy są słabsze?
I przy okazji:
Była wątek Hondara i zdjęcia O2 po modyfikacjach - co się z nim stało?
Kradnie sie wszystko, obojetne czy jezdzi, czy stoi Tak sa sruby zabezpieczajace i mozesz zalozyc nawet 5 roznych na kazde kolo Kazda moze miec inny wzor. Fabrycznie kazda Skoda z alu ma taki patent zalozony. Sruby zabezpieczajace sa rozne od chinskich po markowe produkty. Zazwyczaj cena powiazana jest z jakoscia.
Watek Hondara istnieje Trzeba poszukac. Wyciagniety jest nawet chyba dzis, albo wczoraj.
Satoot, O II jest juz 3 miom autem na alumach i nigdy nikt mi nawet nie próbował ich ukraść Nie słyszałem o tym aby komuś koła ukradli (kiedys tzn. jakieś 15 lat temu i owszem ale nie teraz).
Co do cen alumów to wcale nie są dużo droższe od stalowych obreczy. Miesiac temu kupiłem własnie drugi komplet almów - za zimę - do mojej O II i za 16" alumy ATT płaciłem po 315 zł/szt. za obręcz stalową zapłaciłbym raptem o 100 zł na szt. mniej.
Big, Oj zdziwilbys sie Mojemu znajomemu zawineli 4 kola z Golfa IV pod domem jednorodzinnym, gdzie auto stalo w pewnej odleglosci od drogi. Fakt, ze okolica raczej spokojna, wiec mieli czas, ale latarnia byla obok. Finalnie auto zostalo na ceglach z pogniecionymi progami.
Salvatore, A zmieniales kiedys kola W bagazniku w tym styropianie powinno byc.
Big, Oj zdziwilbys sie Mojemu znajomemu zawineli 4 kola z Golfa IV pod domem jednorodzinnym, gdzie auto stalo w pewnej odleglosci od drogi. Fakt, ze okolica raczej spokojna, wiec mieli czas, ale latarnia byla obok. Finalnie auto zostalo na ceglach z pogniecionymi progami.
Też widziam takie gnojarstwo:
Nissana pozbawiono alufelg, i niechlujnie złodzieje pozostawili samochód na czterech cegłach ustwionych "na sztorc".
Samochód przechylił się, spadł z cegieł, i miał pogięte nadkola, błotniki, inne elementy karoserii, a cegły po upadku auta wbite w podwozie.
I dlatego pytam, czy kradzieze felg aluminiowych są częste, a zabezpieczenia skuteczne.
Ja osobiście widziałem 2 lata temu jak koleszce z peugota ściągneli, a taki ładny był z tymi aluskami, codziennie rano jak szedłem do pracy widziałem go niebieskii i ładne aluski i tu nagle jednego poranka przechodzę obok tej furki i widze że stoi na cegiełkach a śruby leżą w koło auta.
Też widziam takie gnojarstwo:
Nissana pozbawiono alufelg, i niechlujnie złodzieje pozostawili samochód na czterech cegłach ustwionych "na sztorc".
Samochód przechylił się, spadł z cegieł, i miał pogięte nadkola, błotniki, inne elementy karoserii, a cegły po upadku auta wbite w podwozie.
I dlatego pytam, czy kradzieze felg aluminiowych są częste, a zabezpieczenia skuteczne.
Jak każde zabezpieczenie zniechęca, ale jak będzie zlecenie ta takie konkretne to i ze śrubami sobie poradzą bo na ogół ludzie tę nakładkę do śruby wożą w bagażniku.
A zmieniales kiedys kola W bagazniku w tym styropianie powinno byc
Jeszcze nie zmieniałem Ale mam zamiar niedługo
Trochę offtopa zrobię, ale skoro jesteśmy przy śrubach, to może mi ktoś powie czy te od ori alu będą pasować do stalówek?
może mi ktoś powie czy te od ori alu będą pasować do stalówek?
Do stalówek powinno się używać śrub z łbem półkolistym :arrow: |||)===
Do alu powinny być śruby stożkowe :arrow: |||>===
Chodzi o to że półkolista dobrze trzyma felgę stalową, natomist użycie tych śrub do alu doprowadzi do rozwalenia gniazda - śruba trzymać będzie tylko punktowo (po obrzeżach łba śruby) i będzie wrzynać się coraz głębiej przy przykręcaniu, odkręcaniu, ponownym przykręcaniu, w końcu rozwali gniazdo alusa doszczętnie. Szkoda felg !
Stożek będzie natomiast przylegał całą powierzchnią do otworu alu i solidnie można koło dokręcić bez obawy zniszczenia gniazda.
cysterniarz, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Od ori alu są identyczne ze śrubami ze stalówek. Piszesz o śrubach od alu nieoryginalnych. A salvatore, pytał o ori
[ Dodano: Czw 02 Paź, 08 18:53 ]
Zamieszczone przez Salvatore
te od ori alu będą pasować do stalówek
tak to takie same śruby, ale dotyczy to tylko oryginalnych alu
A ja z innej strony miałem na alu jak i na stalówkach śruby zabezpieczające ale je wyrzuciłem powód gość na wymianie opon ukręcił mi nazwijmy to frez w tej śrubie same problemy fakt że podszedł do tego z pneumatycznym a nie powinno się tego robić no i śruby miały sześć lat potem rozwiercanie łebka śruby a o twarde jak cholera no i koszty dodatkowe ale dobrze się skończyło.
Stalowe - auto na noc stoi w niemiłej okolicy a dodatkowo już 2 stalowe felgi musiałem prostować Wrocław i jazda po ciężkim terenie potrafią wykrzywiać stalowe felgi to co było by z aluminiowymi? Wole nie sprawdzać
Co do tematu kradzieży to w dwóch poprzednich Fabiach miałem i mi nie zwineli (miałem te śruby), ale kolega który ma znajomych "fachowców" mowi że te śruby dla doświadczonych "mechaników" to żadna przeszkoda, mają na to sposoby i jak chcą ci zawinąć alusy to ci zawiną. No, ale na gówniarzy to te śruby rzeczywiscie dobra przeszkoda.
Co najwyżej w akcie bezsilnosci ci lakier porysują...(już sam nie wiem co gorsze) :lol:
Komentarz